Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

Notícies

L'impacte de les noves tecnologies a la feina des d'una perspectiva de gènere, a debat

cartell materia transversalL'impacte de les noves tecnologies en l'àmbit laboral des d'una perspectiva de gènere serà el tema central de la jornada que el Centre Dolors Piera ha organitzat per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i que porta per títol Dona, treball i noves tecnologies. Tindrà lloc el 4 de març a l’Auditori (Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera) al campus de Cappont de la Universitat de Lleida i també es retransmetrà en directe pel canal de la UdL.

La jornada, finançada per l’Institut de la Dona i per a la Igualtat d'Oportunitats de l'anterior Ministeri de la Presidencia, Relaciones con las Cortes e Igualdad, se centrarà en els nous problemes que han aparegut amb les noves tecnologies dins de la feina i com això afecta, especialment, les dones. 

Vegeu el programa.

Llegeix més:L'impacte de les noves tecnologies a la feina...

La festa no és excusa!

festa no es excusaDilluns 2 de març, el col·lectiu Noctámbulas ens visitarà per dur a terme una sessió informativa titulada “La festa no és excusa”. Es realitzarà a l’aula 0.34 de la Facultat de Dret, Economia i Turisme del campus de Cappont de la UdL. Està adreçada, especialment, a aquell alumnat que forma part d’associacions estudiantils universitàries que volen saber com introduir la perspectiva de gènere a la seva activitat, tot i que està oberta a tothom que desitgi participar-hi. 

La sessió pretén informar sobre què és la perspectiva de gènere i com introduir-la en les entitats estudiantils, potenciar accions de sensibilització i prevenció dins les activitats lúdiques de les entitats i les festes universitàries amb estratègies per fer-les lliures de violència, tant masclista com LGBTfòbica.

Llegeix més:La festa no és excusa!

Dones de la UdL que canvien el món

L'Escola Politècnica Superior acollirà l'exposició "Dones que van canviar el món" del 3 al 27 de febrer de 2020 al passadís de la planta principal. Ha estat programada pel Centre Dolors Piera i realitzada pel Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida i l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya, en el marc dels projectes Inno4Agro i “Ciencia y Tecnología en femenino”, i té com a objectiu fomentar les vocacions de les disciplines STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) entre les noies i les joves. 

“Dones que van canviar el món” és una mostra de 10 panels protagonitzats per dones referents en ciència i tecnologia, tant pioneres com actuals. Aquesta exposició inclou una part en la qual es destaquen a dones professionals de l’àmbit d’influència dels parcs que actualment estan desenvolupant una important tasca en l’àmbit de la ciència i la tecnologia a tot l’estat. En el cas de Lleida, l’exposició compta amb la presència de quatre tecnòlogues de la UdL: Teresa Capell, Luisa F. Cabeza, Magda Valls i Immaculada Viñas.

Llegeix més:Dones de la UdL que canvien el món

L'Agenda 2030 a la UdL

ODS Objectius Desen Sostenible 599x275El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l’Assemblea General de Nacions Unides l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible (ODS), amb els objectius d’eradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres.

Aquesta agenda marcarà l’acció global pel desenvolupament fins a l’any 2030 i, conjuntament amb la resta d’agendes globals configura un full de ruta d’actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

L’Agenda 2030 és una agenda integral i multidimensional —referida a les tres dimensions del desenvolupament sostenible (l’econòmica, la social i l’ambiental)— i d’aplicació universal, i es desplega mitjançant un sistema de 17 objectius de desenvolupament sostenible, a través dels quals es proposa abordar els grans reptes globals, des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, la salut, la igualtat de gènere, la pau o les ciutats sostenibles. Cada ODS inclou diferents metes (en total 169) que contribueixen al compliment de l’objectiu.

Llegeix més:L'Agenda 2030 a la UdL

L'espai del pati com a agent coeducador

12 f boEl proper 12 de febrer a l'Auditori del Campus de Cappont de la UdL tindrà lloc la jornada titulada "Patis coeducatius" que abordarà el disseny dels patis escolars i que donarà a conèixer l'experiència de les L'escola Ciutat Jatdí i l'escola bressol municipal de Cappont que van participar en l'experiència "Repensar els patis escolars en clau de gènere" que el Centre Dolors Piera, amb la col·laboració de l'Institut de Ciències de l'Educació i l'Institut de la Dona va dur a terme el curs passat. 

Llegeix més:L'espai del pati com a agent coeducador

Ni faves ni badboys és el títol de la Va Jornada Pedagògica de Sense Embuts

senseembutsLa Va Jornada Pedagògica de Sense Embuts titulada "Ni faves ni badboys. Com ajudar a infants i joves a contruir una identitat positiva més enllà de la pressió social" es celebrarà a la Universitat de Lleida el 25 de gener de 2020 a l'Auditori del Campus de Cappont. Enguany comptarà amb la participació del Centre Dolors Piera a través d'un taller pràctic sobre llenguatge no sexista titulat "Conyàs o collonut: aquesta és la qüestió".

La jornada, adreçada a professorat i professionals de l'educació, té per objectiu evidenciar alguns límits invisibles que lliguen al nostre alumnat, des del gènere, les relacions i l'amor romàntic. El programa, comptarà amb una conferència inicial a càrrec del Daniel Gabarró, amb la qual es reflexionarà al voltant d'algunes qüestions com ara què podem fer per ajudar-los a ser persones lliures i crítiques, si hi ha vincles entre el gènere i la classe social, si es poden fer evidents i superar-los, etc. 

Llegeix més:Ni faves ni badboys és el títol de la Va Jornada...

Calendaris per la igualtat a la UdL

Uns calendaris de butxaca per a la igualtat per a rebre l'any 2020 ha estat una de les accions que el Centre Dolors Piera ha realitzat en el marc de les accions de sensibilització previstes en el desplegament del Pacte d’Estado contra la Violència de Gènere a la nostra Universitat per a l’any 2019. El disseny ha anat a càrrec de la María Murnau, coneguda amb el pseudònim Feminista Ilustrada, amb la col·laboració del Servei d’Edicions i Publicacions de la UdL.

En total, són 5 propostes, les imatges dels quals pretenen conscienciar sobre les situacions de desigualtat de gènere que es donen en el context universitari, com poden ser la invisibilització dels referents femenins i de les seues aportacions als sabers acadèmics, les dificultats en la promoció de la carrera professional o les violències de gènere. S'han realitzat 2.500 exemplars que s'han distribuït per tots els centres i facultats de la Universitat de Lleida. 

Llegeix més:Calendaris per la igualtat a la UdL

Una educació física menys sexista és possible”, treball guanyador del I Premi Aurèlia Pijoan Querol

premi aurelia pijoan“Una educació física menys sexista és possible” és el títol del TFG guanyador del I Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball Fi de Grau amb perspectiva de gènere de la Universitat de Lleida dotat amb 1.000 euros. L’autora és l’Eva Guardiola Samá, alumna la doble titulació Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social i la seva tutora és la Carme Molet Chicot, professora del Departament de Didàctiques específiques de la mateixa facultat i especialista en pedagogies feministes i interculturals.

Llegeix més:Una educació física menys sexista és possible”,...

Ens ho mirem? Una guia per a valorar la perspectiva de gènere en entitats estudiantils

guia ens ho miremEns ho mirem? Guia d'autodiagnosi de gènere per a grups i associacions universitàries és el títol del tercer número de la col·lecció Guies que el Centre Dolors Piera ha realitzat dins de les actuacions finançades amb el Pacte d'Estat contra la violència de gènere a les univeristats. Es tracta d'un document adreçat a associacions estudiantils de la UdL per a unes festes universitàries no sexistes amb l’objectiu de que comptin amb estratègies en el moment d'organitzar-les.

La guia té dues parts diferenciades: en una primera part, s’ofereix una eina d’autodiagnosi per als col·lectius, amb la qual podran revisar el seu dia a dia, com s’organitzen des de la perspectiva de gènere i feminista i si estan normalitzant certes conductes o actituds; en una segona part es donen orientacions pràctiques per tal de superar els biaixos que es puguin haver detectat en l’autodiagnosi, i per a planificar, gestionar i avaluar les activitats i festes que duguin a terme en el si de la universitat.

Llegeix més:Ens ho mirem? Una guia per a valorar la...

Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto