Pàgina principal de la UdL

Violentòmetre

violentometresEl Violentòmetre són una col·lecció de punts de llibre que tenen per objectiu sensibilitzar sobre discriminació, assetjament sexual i violència contra les dones i proporcionar coneixements per detectar aquests comportaments, sobretot entre la comunitat universitària. Podeu descarregar-los dels enllaços:

Més informació:

violentometre caren 1El primer violentòmetre es va realitzar l'any 2015. Adaptava una eina creada i dissenyada per l'Institut Politècnic Nacional de Mèxic que permet visualitzar i mesurar les diferents situacions de violència que s'amaguen en la vida quotidiana i en les relacions interpersonals i que, sovint, no s'identifiquen com a tals. Altres adaptacions d'aquesta eina s'han dut a la Universitat Pública de Navarra o l'Ajuntament de Tàrrega.

Aquesta edició del violentòmetre de la UdL es divideix en tres nivells -de menor a major- l'escala de la violència. En cadascun, s'enumeren comportaments i s'alerta d'allò que cal fer: tingues cura, la violència augmentarà (bromes feridores, xantatge, gelosia...); reacciona, no et deixis destruir (donar bufetades, controlar i prohibir, carícies agressives...); i necessites ajuda professional (abús sexual, tancar i aïllar, amenaçar amb armes o de mort, donar puntades de peu, entre altres). Aquestes manifestacions de violència, tant psíquiques com físiques o socials, no són necessàriament consecutives i molts cops s'experimenten de manera intercalada, alerten des del Centre Dolors Piera.

Els violentòmetres dedicats a les ciberviolències masclistes i les violències sexuals es van realitzar l'any 2020 a partir de la dotació econòmica del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere a les universitats.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto