El Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida celebra enguany el seu desè aniversari amb diferents activitats lúdiques, culturals i formatives. El tret de sortida ha estat un concurs d'idees per escollir el logotip de la commemoració. La guanyadora és una jove d'Alcarràs, de 21 anys. Xènia Charles Castro, alumna de l'Escola d'Art Municipal (EAM) Leandre Cristòfol de Lleida, ha recollit avui el premi en un acte que ha tingut lloc a l'avantsala del Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat.
A la convocatòria s'han presentat 15 alumnes de segon curs de Gràfica Publicitària de l'EAM. A banda de la guanyadora, el jurat -amb membres de la UdL, l'EAM i el Centre d'Art La Panera- també ha decidit concedir dos accèssits, el primer per a Diana Rueda i el segon, per a Zoraida Grande. Valora així "la qualitat de les propostes presentades". En aquest sentit, la directora de l'Escola d'Art, Marta Pallarés, ha lloat el treball guanyador com "un exercici de síntesi molt bo".
Llegeix més:Logotip per celebrar els 10 anys del Centre...
En el marc dels actes organitzats amb motiu del 25 de Novembre- Dia Internacional per a l’Eradicació de la violència contra les dones, l’Ajuntament de Lleida, des de la Regidoria de Polítiques d’Igualtat, la Creu Roja i el Centre Dolors Piera d’Igualtat i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida, coorganitzen, un any més, el Memorial Hortènsia Alonso. Aquesta jornada tècnica estarà dedicada a identificar els neomasclismes i les violències invisibles a les xarxes socials i el seu impacte entre adolescents i joves. També aportarà eines per conscienciar la població adolescent i jove sobre les actituds, els comportaments i els continguts masclistes presents a les xarxes socials, per saber identificar-los i prevenir-los.
Tindrà lloc el proper dijous 26 de novembre, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la UdL – al Campus de Cappont- i està adreçada tant a professionals de l’àmbit de l’educació, la salut o els serveis socials, com a la gent jove i les seves famílies, amb l’objectiu d’abordar les actituds i els continguts masclistes presents en les relacions d’adolescents i joves a través de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Llegeix més:El IV Memorial Hortènsia Alonso, dedicat al tema...
Rocky Balboa, James Bond o Austin Powers, són alguns dels personatges cinematogràfics en què es transforma el còmic Ben Atherton-Zeman a Voices of Men (Veus d'Homes), l'espectacle contra la violència de gènere que el 30 de novembre a les sis de la tarda es representa al centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont.
L'Associació Conexus i el Consolat General dels EUA a Barcelona han organitzat, amb la col·laboració del Centre Dolors Piera i l'Institut de Llengües de la Universitat de Lleida, l'obra multimèdia titulada “Voices of Men” (“Veus d’Homes”) que utilitza l’humor i la imitació de personatges masculins famosos per a sensibilitzar l’audiència sobre temes com el sexisme, l’assetjament i la violència sexual, la violència de gènere a la parella i en el jovent. A través de l’humor es mostra com cada personatge masculí de l’obra ha d’afrontar un dels temes mencionats i se n’adona que és tant part del problema com de la solució. Observar aquest procés en els personatges convida a l’audiència a l’auto-reflexió i a la participació en la prevenció de les violències masclistes.
Mitjançant l’humor, cada personatge masculí ha d’afrontar durant l'obra situacions de violència contra les dones. Se n'adonarà però, que ell representa tant una part del problema, com de la solució. Observar aquest procés en els personatges convida l’audiència a l'autoreflexió i a la participació activa en la prevenció de violències masclistes. L'espectacle es complementa amb missatges educatius contra la violència de gènere que es projecten en una pantalla, així com amb vídeos on es mostren aquestes situacions.
L’obra és en anglès i hi haurà traducció simultània al català. L'entrada és gratuïta.
Llegeix més:“Voices of Men”, la comèdia educativa de Ben...
Gènere, publicitat i mitjans de comunicació és un nou curs de matèria transversal reconegut amb 1ECTS que organitza el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL. El curs pretén reflexionar sobre la influència dels mitjans en la construcció de la identitat de gènere i analitzar les representacions de la identitat en diferents formats audiovisuals (publicitat, cinema, telenotícies, vídeoclips, etc.). Estarà impartit per Cristina Rodríguez, gestora en gènere del Centre Dolors Piera, llicenciada en Filologia Hispànica i Comunicació Audiovisual.
El curs es desenvoluparà amb la metodologia pròpia de la formació online, que es caracteritza per facilitar l'ús a l'alumnat i per un continu seguiment i suport per part de la persona que tutoritza.
- Dates: del 15 de febrer de 2016 al 6 de març
- Modalitat: online
- Preu: 39,53€
- Inscripcions: al formulari
Llegeix més:Gènere, publicitat i mitjans de comunicació....
En el marc de la commemoració, el 25 de novembre, del Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones, aquest manifest vol, en primer lloc, recordar les dones i també els menors que han estat assassinats a conseqüència de la violència de gènere per les seves parelles o exparelles, o bé en el marc de qualsevol dels tipus de violència masclista existents.
En segon lloc, les universitats que subscriuen aquest manifest, i que formen part de la Xarxa d'Unitats d'Igualtat de les Universitats Espanyoles per a l'Excel·lència Universitària, volen unir-se a la resta dels col·lectius ciutadans que manifesten públicament el seu rebuig més absolut contra la violència de gènere, com una de les expressions més extremes de la desigualtat, de la subordinació i de les relacions de poder dels homes sobre les dones.
Hem d'evitar que la violència de gènere aparegui en els mitjans de comunicació i en altres espais socials com a part de la rutina informativa, de manera que faci semblar innecessària l'alarma social que provoca aquesta forma delictiva, imprescindible per remoure consciències i generar un canvi cultural, social, polític i jurídic sobre aquest tema, i per evitar que es transmetin a les dones i als homes del futur els missatges estereotipats que són caldo de cultiu de la violència de gènere.
Llegeix més:Manifest per la commemoració del 25 de novembre,...
El Centre Dolors Piera (CDP), adscrit al Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la Universitat de Lleida, es va crear el 6 de març de l’any 2006 fruit del conveni entre la UdL i el Seminari Interdisciplinari d’Estudis de la Dona (SIED). L'any 2016 complirà 10 anys de la seva posada en marxa.
Per celebrar-ho està treballant en un programa d'activitats de caràcter lúdic, cultural i acadèmic que es desenvoluparà al llarg de l'any 2016. El tret de sortida el donarà la resolució del Concurs d'idees per escollir el logotip dels 10 anys del Centre, que tindrà presència en totes les publicacions divulgatives i de promoció que es faci dels actes de celebració.
El concurs d'idees s'adreça majoritàriament a joves artistes de la ciutat de Lleida, pensat especialment en l’estudiantat de l’àmbit de disseny i les arts plàstiques. La selecció del logo guanyador anirà a càrrec d'un jurat format per persones de la UdL i de professionals del món de l'art de la ciutat de Lleida que seran 1 professor/a de la Universitat de Lleida, la directora del Centre Dolors Piera o en qui delegui, 1 representant de la UdL del servei d’Edicions i Publicacions, 1 professor/a de l’Escola Municipal Leandre Cristòfol, el director del Museu Morera i el/la responsable del centre d’Art La Panera i 1 membre de l’equip del Centre Dolors Piera que actuarà com a secretària amb veu i sense vot.
Llegeix més:Concurs de logotips per als 10 anys del Centre...