Gènere, publicitat i mitjans de comunicació. Curs online de matèria transversal (1ECTS)
Gènere, publicitat i mitjans de comunicació és un nou curs de matèria transversal reconegut amb 1ECTS que organitza el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL. El curs pretén reflexionar sobre la influència dels mitjans en la construcció de la identitat de gènere i analitzar les representacions de la identitat en diferents formats audiovisuals (publicitat, cinema, telenotícies, vídeoclips, etc.). Estarà impartit per Cristina Rodríguez, gestora en gènere del Centre Dolors Piera, llicenciada en Filologia Hispànica i Comunicació Audiovisual.
El curs es desenvoluparà amb la metodologia pròpia de la formació online, que es caracteritza per facilitar l'ús a l'alumnat i per un continu seguiment i suport per part de la persona que tutoritza.
- Dates: del 15 de febrer de 2016 al 6 de març
- Modalitat: online
- Preu: 39,53€
- Inscripcions: al formulari
Més detall del curs:
Continguts:
- Marc teòric: sistema sexe- gènere; el procés de socialització a través dels mitjans; rols i estereotips de gènere; identitat sexual i identitat de gènere; sexisme; androcentrisme; feminisme; noves masculinitats...
- La representació de dones i homes en els mitjans de comunicació
- Violències de gènere a través dels mitjans de comunicació
- Ús no sexista del llenguatge i de les imatges
- Bones pràctiques i mitjans alternatius
Objectius:
- Reflexionar sobre la capacitat dels mitjans en la construcció de la identitat de gènere.
- Reflexionar sobre com representen els mitjans de comunicació a les dones i a els homes.
- Analitzar de quina forma els mitjans exerceixen violències de gènere.
- Analitzar el tractament de la violència masclista en els mitjans.
- Reflexionar sobre l'ús sexista del llenguatge i de les imatges i donar eines per utilitzar aquests elements de manera inclusiva.
- Conèixer bones pràctiques: mitjans alternatius, informacions, anuncis publicitaris, etc.