El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l’Assemblea General de Nacions Unides l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible (ODS), amb els objectius d’eradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres.
Aquesta agenda marcarà l’acció global pel desenvolupament fins a l’any 2030 i, conjuntament amb la resta d’agendes globals configura un full de ruta d’actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.
L’Agenda 2030 és una agenda integral i multidimensional —referida a les tres dimensions del desenvolupament sostenible (l’econòmica, la social i l’ambiental)— i d’aplicació universal, i es desplega mitjançant un sistema de 17 objectius de desenvolupament sostenible, a través dels quals es proposa abordar els grans reptes globals, des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, la salut, la igualtat de gènere, la pau o les ciutats sostenibles. Cada ODS inclou diferents metes (en total 169) que contribueixen al compliment de l’objectiu.
Llegeix més:L'Agenda 2030 a la UdL
La Va Jornada Pedagògica de Sense Embuts titulada "Ni faves ni badboys. Com ajudar a infants i joves a contruir una identitat positiva més enllà de la pressió social" es celebrarà a la Universitat de Lleida el 25 de gener de 2020 a l'Auditori del Campus de Cappont. Enguany comptarà amb la participació del Centre Dolors Piera a través d'un taller pràctic sobre llenguatge no sexista titulat "Conyàs o collonut: aquesta és la qüestió".
La jornada, adreçada a professorat i professionals de l'educació, té per objectiu evidenciar alguns límits invisibles que lliguen al nostre alumnat, des del gènere, les relacions i l'amor romàntic. El programa, comptarà amb una conferència inicial a càrrec del Daniel Gabarró, amb la qual es reflexionarà al voltant d'algunes qüestions com ara què podem fer per ajudar-los a ser persones lliures i crítiques, si hi ha vincles entre el gènere i la classe social, si es poden fer evidents i superar-los, etc.
Llegeix més:Ni faves ni badboys és el títol de la Va Jornada...
“Una educació física menys sexista és possible” és el títol del TFG guanyador del I Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball Fi de Grau amb perspectiva de gènere de la Universitat de Lleida dotat amb 1.000 euros. L’autora és l’Eva Guardiola Samá, alumna la doble titulació Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social i la seva tutora és la Carme Molet Chicot, professora del Departament de Didàctiques específiques de la mateixa facultat i especialista en pedagogies feministes i interculturals.
Llegeix més:Una educació física menys sexista és possible”,...