Pàgina principal de la UdL

Desembre núm. 72

“Quan els francesos manifesten el seu zel per regnar l’Estat i fundar la seva felicitat i la seva glòria sobre les bases eternes de les virtuts i les lleis, he pensat que el meu sexe, que compon la interessant meitat d’aquest bell Imperi, també podria reclamar l’honor, i inclús el dret, de concórrer a la prosperitat pública; i que al trencar el silenci al que la política sembla haver-nos condemnat, podríem dir útilment: I nosaltres també som ciutadanes”

Mademoiselle Jodin (1741-1790). El 1790 va dirigir a la Assemblea Nacional un Projecte Legislatiu per a les dones.

ACTIVITATS DEL CENTRE DOLORS PIERA
D’IGUALTAT D’OPORTUNITATS I PROMOCIÓ DE LES DONES
DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA

Activitats a Lleida

JORNADA: HOMES I IGUALTAT COM INCLOURE ELS HOMES I JOVES EN LA IGUALTAT DE GÈNERE

• Data: 3 de desembre
  • Horari: de 9:30 a 18:30 hores
  • Lloc: Facultat de Dret de la UdL
  • Organitza: Seminari Interdisciplinari d’Estudis de la Dona de la UdL i l'associació d’Homes Igualitaris- AHIGE Catalunya

CICLE: "I CICLE DE CINEMA PER LA IGUALTAT"

• Dia: 11 a 20 de desembre
  • Lloc: Cinema JCA-Alpicat (Zona Comercial d'Alpicat) / Teatre Principal-Lleida (Plaça Paeria, 8) / Sala d'Actes-Ajuntament de Balaguer (Plaça Mercadal, 1)
  • Preu: 2.50
  • Hora: Alpicat i Lleida a les 20:00 / Balaguer 18:00h
  • Organitza: Ajuntament de Lleida, Ajuntament de Balaguer, Ajuntament d'Alpicat, Consell Comarcal del Segrià

Jornades, congressos i seminaris

CONGRÉS: "10 ANYS DE LLUITA CONTRA LA TRATA DE LES DONES. AVANÇOS I PRESPECTIVES"

• Data: 2 de desembre
  • Lloc: Círculo de Bellas Artes, Sala Valle Inclàn c/Alcalá 42, Madrid.
  • Inscripció: Aquí
  • Organitza: Proyecto Esperanza

JORNADES: "NOVES OPORTUNITATS D'OCUPACIÓ PER A LES DONES RURALS CATALANES"

• Data: 10 de desembre
  • Lloc: Palau Centelles, baixada de Sant Miquel, 6-8 Barcelona
  • Organitza: Projecte Rudona
  • Més informació: Aquí

JORNADES: “ IGUALS I DIFERENTS DAVANT EL DRET PRIVAT”

• Data: 10 i 11 de desembre
  • Lloc: Casa Convalescència (Aula Magna), St Antoni Maria Claret 171, 08041 (Barcelona)
  • Inscripció: Aquí (abans del dia 4 de desembre)
  • Preu: 80€ Professionals, 60€ Professors Universitat, 30€ Estudiants
  • Organitza: Universitat Autònoma de Barcelona
  • Més informació: Aquí

JORNADES: "GLOBALITZACIÓ, MULTICULTURALISME I DONES"

• Data: 10, 11, 12 de desembre
  • Lloc: Hotel Dunas Centro c/ Portugal nº 68 35010, Las Palmas de Gran Canaria
  • Organitza: Universidad de las Palmas de Gran Canaria, Aula de la Mujer ULPGC,

JORNADES: "JORNADA DE TREBALL SOBRE LES DIVERSES FORMES DE PARTICIPACIÓ DE LES DONES MIGRADES"

• Data: 14 de desembre
  • Lloc: A concretar
  • Inscripció: Aquí
  • Organitza: Grup de treball d’educadores i educadors del CEESC que treballen en l’àmbit de la immigració.

Altres activitats

MONÒLEG 'PÉNELOPE' DE NUNILA

• Data: 3 desembre
  • Lloc: CC Convent de Sant Agustí. C Comerç 36. 08003 BARCELONA
  • Organitza: Punt d'Informació i Atenció a les Dones de Ciutat Vella

PREMI: IV PREMI D'INVESTIGACIÓ PRESEN SÁEZ DE DESCATLLAR

• Dia presentació: Abans del 31 de desembre
  • Lloc: Seminario Interdisciplinar de Estudios de Género (SIEG). Vicerrectorado de Estudiantes y Extensión
    Universitaria. Universidad Miguel Hernández. 4ª planta. Edificio Rectorado. Avda de la Universidad s/n. 03.202 Elche (Alicante).
  • Organitza: Centre de Coordinació dels Estudis de Gènere de les Universitats Públiques Valencianes
  • Més informació: Aquí

RUTA GUIADA: 'CIUTADANES. RUTA DE LES DONES' ORGANITZADAPER L'INSTITUT MUNICIPAL DEL PAISATGE URBÀ I LA QUALITAT DE VIDA

• Data: Tot el desembre (dissabtes)
  • Lloc: Centre del Modernisme - Pl. Catalunya, 17 sot. 08002 Barcelona
  • Preu:  3€
  • Organitza: Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida
  • Més informació:Aquí

PREMI: "VII PREMI DE INVESTIGACIÓ DE FAMÍLIA 2009"

• Dia presentació: 29 de gener 2010
  • Hora presentació: Antes de les 21h
  • Lloc presentació: Fundación Acción Familiar-C/Glorieta de Quevedo nº7 6a dreta- 28015-Madrid
  • Preu:
  • Organitza: RUTHERFORD ESAPAÑOLA- I - FUNDACIÓN ACCIÓN FAMILIAR

PREMI: ÁNGELES DURÁN DE INNOVACIÓ CIENTÍFICA EN L'ESTUDI DE LES DONES I EL GÈNERE

• Dia presentació: Abans del 29 de gener
  • Lloc: Registro del Instituto Universitario de Estudios de la Mujer de la Universidad Autónoma de Madrid, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Módulo VI, Planta Baja, Cantoblanco, 28049 Madrid
  • Hora: 9.00 h. - 14.00 h
  • Organitza: Instituto Universitario de Estudios de la Mujer de la Universidad Autónoma de Madrid
  • Més informació: Teléf. 91 497 45 95 / 3985. E.mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o Aquí

Nosaltres les dones

Isabel I, la Catòlica:

Va néixer el 22 d'abril de 1451 sent la filla més petita del rei Joan II de Castella i de la seva segona dona Isabel de Portugal. Era néta per línia paterna d’Enric III de Castella i Caterina de Lancaster, i per línia materna de Joan de Portugal i Isabel de Bragança.

A la mort d'Enric IV de Castella l'11 de desembre de 1474 Isabel va saber actuar ràpidament. Ella es va coronar a si mateixa reina de Castella tres dies més tard al castell de Segòvia.

Alhora que ella i el seu marit Ferran d'Aragó reorganitzaven la Cort, el rei Alfons V de Portugal casat amb Joana la Beltraneja va creuar la frontera i va declarar la seva esposa hereva legítima al tron. El 1476 les tropes castellanes s'enfrontaren a les portugueses a la batalla de Toro, on Alfons i Joana perderen totes les seves opcions al tron al perdre la batalla.

La conquesta del Regne de Granada va durar deu anys. Aquest Regne es creà arran de la invasió musulmana del segle VIII, i protegit per les barreres naturals i les ciutats emmurallades havia aguantat el llarg procés de la Reconquesta.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto