Pàgina principal de la UdL

Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor TFG

El Premi Aurèlia Pijoan al millor TFG de la Universitat de Lleida amb perspectiva de gènere està adreçat als Treballs Fi de Grau realitzats per estudiants de la UdL, amb una nota mínima de 9, i que hagin incorporat la perspectiva de gènere. El premi, que compta amb el finançament de l'Institut Català de les Dones, està dotat amb 1.000 euros.

Amb aquesta iniciativa es dona compliment a la mesura B.1.3.2 del II Pla d'Igualtat de la UdL (2016-2020) que consisteix en la creació de premis per a tesis, Treballs Fi de Màster i Treballs Fi de Grau.

Convocatòria

L’alumnat que vulgui optar al premi haurà d’omplir el formulari (en pdf) i enviar-lo per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., juntament amb una còpia del treball en pdf.

Treballs premiats

• I Premi Aurèlia Pijoan al millor TFG de la Universitat de Lleida amb perspectiva de gènere: "Una Educación Física menos sexista es posible" d'Eva Guardiola Samá, de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. Llegiu la notícia
  • II Premi Aurèlia Pijoan al millor TFG de la Universitat de Lleida amb perspectiva de gènere: “Feminisme en les sèries infantils de televisió. El cas de “Pippi Langstrump” (1969)" de l'alumne del Grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals, Axel Lapuerta Coll. Llegiu la notícia.
  • III Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor TFG de la Universitat de Lleida amb perspectiva de gènere: “Scoping review sobre el cribado de violencia de género en mujeres embarazadas" de l'alumna del Doble Grau d'Infermeria i Fisioteràpia, Itsaso Albisu Urkizu. Llegiu la notícia. Llegiu la notícia.
  • IV Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor TFG de la Universitat de Lleida amb perspectiva de gènere: Disseny d'intervenció socioeducativa per a dones consumidores d'Anna Maria Gallardo Ramos, graduada en Educació Social per la Universitat de Lleida. Llegiu la notícia.

Qui era Aurèlia Pijoan Querol?

Metgessa i activista política de principis del s.XX, nascuda a Castellserà (comarca de l'Urgell) que va treballar per a la defensa de les persones amb més vulnerabilitats. Primera Regidora a l'Ajuntament de Lledia pel PSUC l'any 1937.

Va ser la secretària general de la Unió de Dones de Catalunya (UDC), una plataforma impulsada per dones d’ERC i el PSUC, en què una de les màximes dirigents era la seua bona amiga, la mestra Dolors Piera Llobera, originària de Puigverd d’Agramunt (l’Urgell), que poc després també es va convertir en la primera dona que va formar part del Comitè Central del PSUC.

Va haver d'exiliar-se a Mèxic, on va reprendre amb força les activitats de resistència, i on morí el 1998.

Font: Diccionari Biogràfic de Dones

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto