Pàgina principal de la UdL

La plaça del diamant de Rodoreda i Betriu

rodoredaLa jornada Rodoreda, Betriu i un Diamant: 60/40 anys de La plaça del Diamant organitzada pels departaments de Geografia, Història i Història de l'Art i de Filologies i Comunicació, juntament amb la Biblioteca de Lletres de la UdL, per commemorar els seixanta i quaranta anys de la publicació d'obra més emblemàtica de Rodoreda i de la sèrie i la pel·lícula protagonitzada per Silvia Munt i Lluis Homar, respectivament, va comptar amb l'actual director de la Compañía Nacional de Teatro Clásico, juntament amb Josep Rosell, director artístic de La plaça del Diamant.

El programa va incloure la projecció, en dos tongades, dels quatre capítols de la sèrie en pantalla gran, una taula redona al voltant de la novel·la i l'adaptació audiovisual amb reflexions històriques, literàries i cinematogràfiques a càrrec de Maria José Vilalta, Sandro Machetti i Xavier Macià, professorat de la UdL; una altra taula redona sobre les vivencies de Lluís Homar (actor protagonista amb el personatge de Quimet de La plaça del Diamant i director de la Compañía Nacional de Teatro Clásico) i de Josep Rosell (director artístic); i una exposició, a la Biblioteca de Lletres, del Fons Betriu relacionat amb La plaça del diamant.

La mostra, amb materials procedents del Fons documental que el cineasta va donar a la Universitat l'any 2019, és un recorregut per la història del rodatge de la sèrie televisiva La plaça del Diamant que Francesc Betriu (Organyà, 1940-València 2020) va dirigir l'any 1982 i que després va adaptar pel cinema.

Des de la carta que l'escriptora Mercè Rodoreda adreça a Betriu el 3 de novembre de 1974 on li proposa de visitar-la per parlar del projecte de Betriu de convertir la seua novel·la en pel·lícula, fins a la foto del dia de l'estrena de la sèrie, el 24 de març de 1982 a Madrid, en presència d'autoritats de l'Estat.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto