Pàgina principal de la UdL

Declaració de la Comissió Dones i Ciència del CIC en suport a les dones iranianes

La Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya, on es troben representades totes les universitats catalanes, vol fer pública una declaració de suport a les dones iranianes, a favor dels seus drets i llibertats i contra les violències exercides contra elles.

En aquest sentit, la Comissió manifesta:

1. La condemna per l’assassinat de la jove iraniana Masha (Zhina) Amini, morta en custòdia policial després de ser detinguda per no portar el vel de manera 'correcta', així com la condemna per les morts d'altres dones i homes durant la reivindicació d'uns drets fonamentals.
2. El ple suport a la lluita de les dones iranianes, a les seves llibertats i als seus drets, i contra les violències masclistes que les persegueixen i condemnen les seves vides.

3. El rebuig a la decisió governamental de suspendre les classes a les principals universitats del país que, els darrers dies, s’han convertit en un dels escenaris de les protestes.
4. La solidaritat amb les dones del món que pateixen violències pel fet de ser dones.
5. La disposició de portes obertes del sistema català de coneixement perquè els drets de les dones i de totes les persones siguin respectats.

Des de la Comissió ens unim al clam que ha omplert els carrers: ‘Dones, vida, llibertat’

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto