Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

Teletreball, dones i ocupació a debat

Teletrabajo 8M catL’impacte del teletreball des d’una perspectiva de gènere serà el tema central de la jornada que el Centre Dolors Piera ha organitzat per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i que porta per títol “Teletreball, dones i ocupació”. Tindrà lloc el 10 de març en format virtual i es retransmetrà en directe pel canal de la UdL i s'habilitarà un espai per traslladar preguntes o reflexions  a les ponents participants.

L’objectiu de la jornada, finançada per l’Instituto de las Mujeres, és analitzar si el teletreball és una eina que afavoreix o dificulta la igualtat, els seus avantatges i inconvenients, a la vegada que vol presentar bones pràctiques en la matèria. Per tot això, es comptarà amb investigadores reconegudes provinents de diferents universitats espanyoles i professionals especialitzades que ens aproparan a la realitat del món laboral.

Consulteu el programa de la jornada i el dossier de ponents

La jornada consistirà en una ponència inaugural titulada “Brecha digital en profesiones digitalizadas y teletrabajo: valoración general”, a càrrec de la Dra. Lourdes Mella Méndez, de la Universitat de Santiago de Compostel·la. Seguirà una taula participada per tres catedràtiques: “Teletrabajo y conciliación” a càrrec de la Dra. Carolina Gala Durán; “Teletrabajo y desconexión digital en perspectiva de equidad de genero en salud”, a càrrec de la Dra. Reyes Martínez Barroso; i “Teletrabajo, genero y atención a la negociación col·lectiva. La posición sindical respecto a la prestación laboral a distancia”, a càrrec de la Dra. Patricia Nieto.

Per acabar, hi haurà una taula per aportar experiències i bones pràctiques, amb la participació de la responsable d’igualtat a la CEOE, Olimpia del Águila i una representant del sindicat CCOO, Cristina Torre.

Teletreball i Covid-19

El teletreball és una forma d’organització del treball que existeix des de fa dècades, tot i que el punt d’inflexió en la seva implantació es va donar en motiu de l’estat d’alarma per la pandèmia de la Covid-19, ja que moltes empreses privades i organismes públics s’hi han avocat com a mesura per evitar contagis o el tancament de l’activitat.

Si la mitjana de persones teletreballant a Espanya el 2019 era d’un 4,81%, el segon trimestre de 2020 va pujar fins al 16,2% per baixar al quart trimestre al 9,95%, segons l’Enquesta de Població Activa (EPA).

En aquest context on sembla que es mantindrà en certa mesura aquesta modalitat de treball, i després de mesos d’adaptació per part d’organitzacions i persones treballadores, es fa necessari establir uns acords que permetin assegurar unes condicions òptimes per unes i altres, tot adoptant una perspectiva de gènere que recordi que els drets en igualtat de gènere no poden veure’s afectats.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto