Vés al contingut

Pàgina principal de la UdL

Lliurament de la menció Encarna Sanahuja al Minor en Gènere i Dret

La directora del Centre Dolors Piera i coordinadora del Mínor en Gènere i Dret (Minor Gender), Ana Maria Romero Burillo, ha recollit la menció Maria Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària, en la modalitat col·lectiva, en un acte celebrat al Palau de la Generalitat i presidit pel conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, en què també ha atorgat les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent.

El Mínor en Gènere i Dret és una formació complementària ofertada dins dels estudis del Grau en Dret, que permet a l’estudiantat l’adquisició de competències en gènere dins d’aquesta disciplina.

ana romero

La coordinadora del Minor, la professora Ana Maria Romero, ha destacat que aquest programa compta amb el compromís d'un grup de docents de la Facultat de Dret, d’Economia i Turisme format per les profesores Núria Camps, M. José Puyalto, Dolors Toldrà, Carolina Villacampa i el profesor Josep Moreno amb reconeguda trajectòria en la introducció de la perspectiva de gènere a la recerca i a la docència del Dret. Assenyala que aquest compormís està en sintonia amb l’aposta de la Facultat, en particular, i de la UdL en general, per la consecució de la igualtat efectiva de dones i homes.

La menció M. Encarna Sanahuja Yll és una iniciativa de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), que pretén aprofundir en el mandat de l’article 28 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, que atorga a la universitat un paper prominent com a institució que educa en valors. Aquesta distinció duu el nom de la que fou professora del Departament de Prehistòria de la UAB i referent de la lluita feminista, Encarna Sanahuja, que va morir l’any 2010. Aquesta distinció està dotada amb 20.000€.

La Menció M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària s’ha concedit en la modalitat individual a Sònia Estradé Albiol, professora del Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (UB).

D'una altra banda, el projecte ALMIA, “Model de formació en comunicació científica en el Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat. Construint ponts entre la ciència i la societat”, també de la UdL, ha rebut el Premi Vicens Vives. El projecte el lidera un equip multidisciplinar de l’Escola Politècnica Superior i la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social, amb Luisa F. Cabeza i Isabel del Arco al capdavant.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto