Pàgina principal de la UdL

L'agenda 2030 al centre de la tasca de les universitats

videos ODS universitats ACUPLes universitats públiques catalanes han elaborat uns vídeos de promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. Les universitats juguen un paper cabdal a l’hora de contribuir a la transformació social i al desenvolupament sostenible a través de tres missions: la formació, la recerca científica i la innovació. Per primer cop, aquest rol queda reflectit en la formulació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Davant d’aquest context, les universitats públiques catalanes manifesten el seu compromís de contribuir i d’alinear-se amb l’agenda mundial de Nacions Unides. Aposten per situar el desenvolupament sostenible al centre de la seva missió com a institucions d’educació superior. Aspiren a que les universitats membres de l’ACUP es puguin distingir en el futur pel seu compromís i per la contribució a l’Agenda 2030, com a part fonamental del seu compromís social: apostar per situar-les a l’avantguarda internacional, com a exemples de vinculació i compromís a la societat més propera i al conjunt del planeta.

En aquesta línia de treball, el web www.ods.cat publica 9 nous vídeos on diversos representants de les universitats públiques catalanes mostren el compromís i contribució de les universitats en relació als Objectius de Desenvolupament Sostenible. El portal compta ja amb més de 40 casos publicats com a exemples de la vinculació amb l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

La Universitat de Lleida hi va participar a través de la Coordinació de Compromís Social, Igualtat i Cooperació i, entre els projectes que es donen a conèixer s'inclou la jornada Per què no puc fer-ho? de presentació dels estudis universitaris sense estereotips de gènere a l'alumnat de 4t d'ESO de la demarcació de Lleida. Altres projectes de la UdL que s'expliquen són les "Teulades Intel·ligents" i "Fam zero al Chad".

Vegeu el vídeo del compromís de la Universitat de Lleida amb els ODS

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús.

Accepto