II Jornades Feministes: Gènere i Salut (1ECTS de Matèria Transversal)

web2 jornada medicina 2017 5Les II Jornades Feministes: Gènere i Salut (1 ETCS) coorganitzades pel Consell de l’Estudiantat de la Facultat de Medicina i pel Centre Dolors Piera, se celebraran el dia 25 d’abril a l‘Aula Magna de la Facultat de Medicina.

L'objectiu fonamental d'aquesta jornada és visibilitzar, sensibilitzar i promoure la mirada crítica sobre el biaix de gènere en la salut i l'excessiva medicalització de les malalties i processos biològics de les dones.

La temàtica principal d'aquesta sessió és la necessitat d'incorporar la perspectiva de gènere en la salut, el que significa tenir en compte les diferents necessitats de les dones i els homes. De cara a la salut física, psíquica i emocional de les dones és important donar a conèixer i provar d'entendre les diferències, ja que el fet que l'home hagi estat pres com a mesura de l'humà, perjudica molt les dones. Aquestes no emmalalteixen igual, no moren de les mateixes coses, no sempre els curen els mateixos tractaments i no els afecten igual els mateixos agents externs.

Una altra temàtica que s'abordarà en la jornada és l'excessiva medicalització de la vida i la salut de les dones. Medicalitzar significa qualsevol intervenció mèdica o farmacològica innecessària o excessiva. També ho és transformar els processos naturals de la vida en malalties i tractar-los com a tals, fer investigació en salut centrada exclusivament en fàrmacs, intervenir mèdicament en la prevenció de malalties en lloc d'incidir en les condicions de vida i treball de la població, etc. Els factors que promouen la medicalització són el paradigma biomèdic de la medicina occidental i el gran poder de la indústria farmacèutica.

La jornada es reconeix amb 1 ECTS.

Dia: 25 d’abril de 2017
Hora: 16.30 h a 20.00 h
Lloc: Aula Magna de la Facultat de Medicina.
Preu: Gratuït per al públic en general. Per a l'alumnat de la UdL, que vulgui el reconeixement del crèdit de matèria transversal, haurà d'abonar 39,53 €, segons els preus públics per al curs 2016-2017.

Per assistir a la jornada sense reconeixement de crèdit enviar un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Podeu descarregar-vos el programa que també trobareu detallat a continuació:

Conferència:La perspectiva de gènere en la salut, a càrrec de la Sra. Carmen Valls, metgessa endocrinòloga, directora del Programa Dones salut i qualitat de vida i membre de l'ONG Centre d'Anàlisi i Programes Sanitaris (CAPS) que té per objectiu investigar i posar en evidència les diferències de gènere en la salut i en els serveis sanitaris, i proporcionar a les dones l'accés a la informació i als recursos a fi de millorar la seva qualitat de vida.

Taula rodona:Medicalitzacióde la salut de les dones. Hi participen:

Margarita López Carrillo, Presidenta de la Xarxa de Dones per la Salut de Catalunya, és una xarxa de dones feministes motivades per millorar la qualitat i equitat de l'atenció sanitària i potenciadores de la salut amb perspectiva de gènere.

Regina Bayo, Psicòloga Clínica i Psicoterapeuta acreditada. Vocal Junta Secció de Psicologia Clínica, Salut i Psicoteràpia del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.

Avaluació de la Matèria Transversal

Treball de reflexió sobre la temàtica de la jornada amb les següents característiques: 4 pàgines a Lletra Arial 12, espaiat 1,5.
Qualsevol treball copiat total o parcialment serà un suspens.
Obligatòria l’assistència a la jornada i la realització de l’activitat d'avaluació.
Termini de lliurament d'activitats: 22 de maig de 2017

Matrícula

L'alumnat de la UdL que tingui interès a reconèixer el crèdit de Matèria transversal ha d’inscriure’s a través del formulari en línia. IMPORTANT: Tenir cura d'introduir totes les dades de contacte correctament, especialment el nom i cognoms, el DNI, el telèfon i el correu electrònic. Un cop s'hagi efectuat la inscripció, s'emetrà una butlleta de pagament que s'enviarà al correu electrònic indicat i que s'haurà de retornar al Centre Dolors Piera segellat per l'entitat bancària.

Inscripció: al formulari en línia (les places són limitades i es cobriran per ordre d'inscripció). El termini d'inscripcions finalitzarà el dia 20 d’abril de 2017, llevat que s'omplin totes les places abans.