Página principal de la UdL

Commemoració del 25N, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones

Dia 25N banner webEl 25 de novembre va ser declarat Dia internacional contra la violència de gènere durant el primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia) l'any 1981. En aquesta trobada, les dones van denunciar la violència de gènere en l'àmbit domèstic i la violació i l'assetjament sexual en l'àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.

La Universitat de Lleida participarà en l'acte institucional de commemoració del 25 de novembre a Lleida, a les 12.00 hores, la plaça La Paeria i organitza l'XIè Memorial Hortènsia Alonso. Violències masclistes en un contextos bèl·lics.

targeto 25N 2022L'onzena edició del Memorial Hortènsia Alonso Veiga, coorganitzat pel Centre Dolors Piera, l’Ajuntament de Lleida, la Creu Roja, el Grup de Dones Lleida i Marea Lila abordarà l’abast de les violències masclistes contra les dones en contextos bèl·lics, com són les violències sexuals, tràfic de dones amb finalitats d’explotació sexual i les violències i la vulneració dels drets sexuals i reproductius. El Memorial forma part dels actes commemoratius del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

Tindrà lloc el 23 de novembre al Centre Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont de la UdL i es retransmetrà en streaming a través de l’enllaç http://www.udl.cat/ca/tv

Així mateix, participa en la confecció dels manifestos que des de diferents grups de treballs, entitats i institucions s'elaboren per a la commemoració de l'efemèride:

Manifest de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya

Manifest de la Red de Unidades de Igualdad de Género para la Excelencia Universitaria

Manifest de la Generalitat de Catalunya

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto