Ir al contenido

Página principal de la UdL

Noticias

L'Agenda 2030 a la UdL

ODS Objectius Desen Sostenible 599x275El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l’Assemblea General de Nacions Unides l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible (ODS), amb els objectius d’eradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres.

Aquesta agenda marcarà l’acció global pel desenvolupament fins a l’any 2030 i, conjuntament amb la resta d’agendes globals configura un full de ruta d’actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

L’Agenda 2030 és una agenda integral i multidimensional —referida a les tres dimensions del desenvolupament sostenible (l’econòmica, la social i l’ambiental)— i d’aplicació universal, i es desplega mitjançant un sistema de 17 objectius de desenvolupament sostenible, a través dels quals es proposa abordar els grans reptes globals, des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, la salut, la igualtat de gènere, la pau o les ciutats sostenibles. Cada ODS inclou diferents metes (en total 169) que contribueixen al compliment de l’objectiu.

Leer más: L'Agenda 2030 a la UdL

L'espai del pati com a agent coeducador

12 f boEl proper 12 de febrer a l'Auditori del Campus de Cappont de la UdL tindrà lloc la jornada titulada "Patis coeducatius" que abordarà el disseny dels patis escolars i que donarà a conèixer l'experiència de les L'escola Ciutat Jatdí i l'escola bressol municipal de Cappont que van participar en l'experiència "Repensar els patis escolars en clau de gènere" que el Centre Dolors Piera, amb la col·laboració de l'Institut de Ciències de l'Educació i l'Institut de la Dona va dur a terme el curs passat. 

Leer más: L'espai del pati com a agent coeducador

Ni faves ni badboys és el títol de la Va Jornada Pedagògica de Sense Embuts

senseembutsLa Va Jornada Pedagògica de Sense Embuts titulada "Ni faves ni badboys. Com ajudar a infants i joves a contruir una identitat positiva més enllà de la pressió social" es celebrarà a la Universitat de Lleida el 25 de gener de 2020 a l'Auditori del Campus de Cappont. Enguany comptarà amb la participació del Centre Dolors Piera a través d'un taller pràctic sobre llenguatge no sexista titulat "Conyàs o collonut: aquesta és la qüestió".

La jornada, adreçada a professorat i professionals de l'educació, té per objectiu evidenciar alguns límits invisibles que lliguen al nostre alumnat, des del gènere, les relacions i l'amor romàntic. El programa, comptarà amb una conferència inicial a càrrec del Daniel Gabarró, amb la qual es reflexionarà al voltant d'algunes qüestions com ara què podem fer per ajudar-los a ser persones lliures i crítiques, si hi ha vincles entre el gènere i la classe social, si es poden fer evidents i superar-los, etc. 

Leer más: Ni faves ni badboys és el títol de la Va Jornada...

Calendaris per la igualtat a la UdL

Uns calendaris de butxaca per a la igualtat per a rebre l'any 2020 ha estat una de les accions que el Centre Dolors Piera ha realitzat en el marc de les accions de sensibilització previstes en el desplegament del Pacte d’Estado contra la Violència de Gènere a la nostra Universitat per a l’any 2019. El disseny ha anat a càrrec de la María Murnau, coneguda amb el pseudònim Feminista Ilustrada, amb la col·laboració del Servei d’Edicions i Publicacions de la UdL.

En total, són 5 propostes, les imatges dels quals pretenen conscienciar sobre les situacions de desigualtat de gènere que es donen en el context universitari, com poden ser la invisibilització dels referents femenins i de les seues aportacions als sabers acadèmics, les dificultats en la promoció de la carrera professional o les violències de gènere. S'han realitzat 2.500 exemplars que s'han distribuït per tots els centres i facultats de la Universitat de Lleida. 

Leer más: Calendaris per la igualtat a la UdL

Una educació física menys sexista és possible”, treball guanyador del I Premi Aurèlia Pijoan Querol

premi aurelia pijoan“Una educació física menys sexista és possible” és el títol del TFG guanyador del I Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball Fi de Grau amb perspectiva de gènere de la Universitat de Lleida dotat amb 1.000 euros. L’autora és l’Eva Guardiola Samá, alumna la doble titulació Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social i la seva tutora és la Carme Molet Chicot, professora del Departament de Didàctiques específiques de la mateixa facultat i especialista en pedagogies feministes i interculturals.

Leer más: Una educació física menys sexista és possible”,...

Ens ho mirem? Una guia per a valorar la perspectiva de gènere en entitats estudiantils

guia ens ho miremEns ho mirem? Guia d'autodiagnosi de gènere per a grups i associacions universitàries és el títol del tercer número de la col·lecció Guies que el Centre Dolors Piera ha realitzat dins de les actuacions finançades amb el Pacte d'Estat contra la violència de gènere a les univeristats. Es tracta d'un document adreçat a associacions estudiantils de la UdL per a unes festes universitàries no sexistes amb l’objectiu de que comptin amb estratègies en el moment d'organitzar-les.

La guia té dues parts diferenciades: en una primera part, s’ofereix una eina d’autodiagnosi per als col·lectius, amb la qual podran revisar el seu dia a dia, com s’organitzen des de la perspectiva de gènere i feminista i si estan normalitzant certes conductes o actituds; en una segona part es donen orientacions pràctiques per tal de superar els biaixos que es puguin haver detectat en l’autodiagnosi, i per a planificar, gestionar i avaluar les activitats i festes que duguin a terme en el si de la universitat.

Leer más: Ens ho mirem? Una guia per a valorar la...

¡Atención! Este sitio usa cookies y tecnologías similares.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto