Página principal de la UdL

La UdL, en l'elaboració d'un protocol-guia sobre assetjament sexual a les universitats

metooArran dels casos d'assetjament sexual i per raó de sexe a les universitats catalanes publicats recentment a la premsa, els departament d’Igualtat i Feminismes i de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya han anunciat l'elaboració d'un protocol-guia que permeti avançar en eliminar aquesta xacra en aquestes institucions.

Coordinat per la Direcció general per a l’erradicació de les violències masclistes, hi participaran la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya, on hi està representada la UdL, professionals amb expertesa en aquesta matèria i els vicerectorats competents en polítiques d’igualtat, segons va anunciar la Generalitat en un comunicat.

El document pretén facilitar a les universitats actualitzar els seus protocols als estàndards de la Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008 del dret de les dones a erradicar la violència masclista com ara serveis d’assessorament i d’acompanyament integral a les víctimes; mesures cautelars i de reparació adequades; garantia d’independència de les persones que condueixen la investigació; i formació en perspectiva de gènere i violències masclistes de les persones que intervinguin en els procediments i en la instrucció d’expedients informatius o disciplinaris derivats de l’aplicació del protocol.

També s’establiran indicadors per identificar les omissions o dèficits de les intervencions que poden produir violència institucional, així com indicacions per a l’elaboració periòdica dels informes d’avaluació que s’hauran de sotmetre a les administracions competents en política universitària i en polítiques d’igualtat de gènere. Simultàniament, s’aprofundirà en la coordinació entre els serveis d’acompanyament de les universitats proporcionats per les seues unitats d’igualtat i els serveis de la xarxa especialitzada en violències masclistes del Departament d’Igualtat i Feminismes.

La UdL compta amb un Reglament d’actuació davant supòsits de violència de gènere, per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere des de febrer de 2013 que va ser actualitzat el juny de de 2018, així com d’una Guia per aplicar-lo. El Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones, també disposa d’un servei d’atenció i assessorament al qual també es poden adreçar queixes i denúncies –T’escoltem- fins i tot de forma anònima.

Des del 2019 fins ara, la UdL ha tingut coneixement de sis casos de possibles assetjaments, dels quals quatre han acabat amb l'obertura d'expedient disciplinari. En tots els casos però, s'ha obert un procediment d'informació reservada i s'ha demanat la intervenció del Centre Dolors Piera en tant que unitat d'igualtat de la Universitat.

Font: Oficina de Premsa (UdL)

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto