Página principal de la UdL

El Punt Lila s'estrena a la festa de benvinguda de la UdL

punt lila webEl Punt Lila ha estat present durant la festa de benvinguda organitzada pel Consell de l'Estudiantat de la UdL per poder celebrar la represa de la presencialitat del curs 2021-2022 i ha estrenat la carpa que l'acull.

Tot i que les primeres actuacions es remunten al curs 2017-2018 durant la campanya de sensibilització La festa no és excusa contra comportaments i agressions masclistes en els entorns d'oci universitaris, va ser durant el curs 2018-2019 que es va materialitzar amb la consolidació de la Xarxa Lila. Malauradament, la pandèmia sanitària en va impedir la seva activitat durant el curs 2019-2020 i ha estat ara que s'ha pogut reprendre amb normalitat.

Aquesta iniciativa, finançada amb el Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere, contribueix a crear una comunitat universitària sensible, crítica i responsablement activa davant les violències masclistes i LGBTfòbiques, sobretot en contextos d'oci universitari.

La Xarxa Lila, formada per agents d'orientació i prevenció de les violències masclistes i LGTI-fòbiques té per objectiu consolidar els Punts Lila en les principals festes universitàries, donar a conèixer el Reglament d’actuació davant supòsits de violència de gènere, per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere a la UdL, afavorir la capacitació de professionals que evitin males praxis com ara la victimització secundària i engegar i participar en campanyes de sensibilització, tallers i xerrades, i en els Punts Lila de les festes universitàries.

Per formar part de la Xarxa Lila cal ser membre de la comunitat universitària i acreditar haver rebut formació específica sobre les bases conceptuals més rellevants, pautes per a la detecció de masclisme, violències sexuals i LGBTfòbies, i fer una primera atenció orientativa. Amb aquesta finalitat, durant aquest curs, es realitza el curs Orientació i prevenció de les violències masclistes a la UdL, una actuació en línia de matèria transversal reconeguda amb 1 ECTS, que serveix per nodrir la xarxa d'agents

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.