Página principal de la UdL

Dia per a l'Educació no Sexista

DIA EDUCACIÓ NO SEXISTA

El 21 de juny es commemora el Dia Internacional de l'Educació no Sexista per eliminar l'androcentrisme i el sexisme en l'àmbit educatiu.

Aquesta commemoració, es troba en sintonia amb el Projecte Agenda 2030 - Objectius de Desenvolupament Sostenible, concretament, l'ODS 4: Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge durant tota la vida i l'OSD 5: Aconseguir la igualtat entre els gèneres i donar poder a totes les dones i les nenes.

L'educació és la base per a millorar la nostra vida i el desenvolupament sostenible. A més de millorar la qualitat de vida de les persones, l'accés a l'educació inclusiva i equitativa pot contribuir al desenvolupament de solucions innovadores als reptes més grans al món.

Per aconseguir-ho, és imprescindible incorporar la perspectiva de gènere, revisar el currículum i reconèixer els sabers i aportacions de les dones amb mirada interseccional perquè altres situacions com la diversitat funcional, la classe o l'origen cultural no es converteixin en desigualtats, reflexionar sobre dinàmiques de gènere que tenen lloc en l’entorn d’aprenentatge...

Hi ha diferents eines i recursos en línia per incorporar la perspectiva de gènere en la docència universitària que permeti oferir a l'alumnat noves eines per superar la ceguesa de gènere en la pràctica professional futura.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.