Página principal de la UdL

Un TFM sobre la protecció a infants en situació de violència masclista, guanyador del I Premi Maria Lois López

tfm guanyadorEl proppassat 2 de desembre es va reunir el jurat del Premi Maria Lois López al Millor TFM amb perspectiva de gènere de la Universitat de Lleida dotat amb 1.000 euros.

El TFM guanyador ha estat "L’ordre de protecció i les mesures dirigides a salvaguardar els infants víctimes de violència masclista en àmbit domèstic. Anàlisi de la protecció que es brinda als i les menors que conviuen amb la violència masclista a través de l’ordre de protecció de l’art. 544 LECrim." realitzat per l'alumna Cristina Font Fernández.

L'autora és llicenciada en Dret i ha realitzat el Màster Oficial en Estudis de Gènere i Gestió de Polítiques d'Igualtat de la UdL de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, en el marc del qual ha desenvolupat el TFM premiat. La tutora del treball ha estat la professora de Dret Penal, Carolina Villacampa Estiarte.

Partint de la premissa que el benestar dels infants és sovint el gran oblidat en l’establiment de mesures de protecció a les víctimes de violència masclista en àmbit domèstic, aquest estudi analitza jurisprudencialment com s’està duent a terme a Catalunya la resolució de recursos d’apel·lació contra decisions sobre ordres de protecció amb sol·licitud de mesures dirigides a menors, desvetllant possibles vulneracions dels seus drets com a víctimes i realitzant propostes per millorar l’efectivitat d’aquestes mesures.

En total, s'hi van presentar 7 treballs, tots de la Facultat de Dret, Economia i Turisme i d'autoria femenina sobre temàtica diversa: salut mental i gènere, campanyes institucionals per a la prevenció de la violència masclista, mobbing a les treballadores, maternitats, polítiques d'igualtat, entre d'altres.

El Tribunal estava composat per la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps Mirabet, la representant del Centre Dolors Piera, Yolanda Bardina Martin, la professora de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL i professora de la UOC en els Treballs Finals de Màster en Psicopedagogia- Àmbit Perspectiva de gènere, Deli Miró, la professora de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social, Özgur Günes Öztürk i la reprentant del Consell Assessor del Centre Dolors Piera i professora de la Facultat de Lletres, M. José Vilalta Escobar.

El premi dona compliment a la mesura B.1.3.2 del II Pla d'Igualtat de la UdL (2016-2020) que consisteix en la creació de premis per a tesis, Treballs Fi de Màster i Treballs Fi de Grau.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.