Página principal de la UdL

Aproves amb nota en igualtat?

3Realment tens actituds o conductes masclistes? Fins a quin punt afecta a la teua vida el fet de ser dona o LGBT? Aquests són algunes de les preguntes que llença la nova campanya de sensibilització del Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la Universitat de Lleida (UdL).

Es tracta d'una iniciativa digital per conscienciar la comunitat universitària i fer visibles comportaments molts cops inconscients de discriminació. Està articulada al voltant de 3 tests d'autoavaluació que s'omplen per Internet: un d'actituds i conductes masclistes i LGBTIfòbiques; i 2 de victimització, un centrat en les dones i l'altre, en el col·lectiu LGBTI.

Els test són com una mena d'examen de 10 punts. Cada vegada que es respon sí, es perd un 1 punt. Per tant, com més alta la puntuació final, millor nota es treu. I com més baixa, pitjor nota. Podem trobar preguntes com ara si has sentit por anant pel carrer, has callat davant un comentari ofensiu o has sentit pressions per sortir de l'armari.

Es tracta de "facilitar la reflexió entorn l'impacte que té en les nostres vides el fet de patir discriminacions, desigualtats o violències. I, a partir d'aquí, vèncer resistències i sumar persones en el camí cap a la igualtat efectiva", destaca Rodríguez. El Centre Dolors Piera recollirà les respostes durant dos setmanes i després farà una valoració de l'impacte de la campanya, finançada amb la dotació econòmica a la UdL del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso.

Acepto