“Aprenent, moment a moment, a ser lliures en la nostra ment i en el nostre cor, fem que la llibertat sigui possible per a totes i tots en el món.”

Sonia Johnson

ACTIVITATS DEL SIED

* Al 2n quadrimestre, durant els mesos de març i abril, us oferim el curs "Dones, cinema i audiovisuals", que s'impartirà a l'Edifici del Rectorat i que es pot convalidar com a curs de lliure elecció amb 3 crèdits. En butlletins posteriors us donarem més informació al respecte.

Com sempre, demanem la vostra col·laboració. Som poques dones treballant al SIED i necessitem ajuda. Us hi esperem!

ACTIVITATS A LLEIDA

* Curs d’especialització i d‘extensió universitària: “CIUDATGES EN LES MALALTIES GINECOLÒGIQUES”. Febrer - Març 2005.

Durada 40 hores (4 crèdits).

Informació preinscripció i matrícula : Departament d’ Infermeria, Sra Montse Piñol.

Av. Alcalde Rovira Roure, 44. 25198 Lleida Tel. 973 702 446 Fax 973 702 448

* Conferència: Dona i familia. Organitza Consell Comarcal de l’Urgell Informació: Teatre Ateneu de Tàrrega.

Dia 14 de desembre de 2004.

* Conferència: “La dona a l’Àfrica subsahariana”. Organitza: Centre de Cooperació Internacional.

Sala 2 del Centre de Cultures Transfronterer. Dijous, 16 de Desembre a les 18:00 hores.

ACTIVITATS A ALTRES CENTRES

FORMACIÓ:

* “Mainstraming de Género: alternativas para la igualdad”. Curso de especialidad. Universitat Jaume I.

Fecha inicio: diciembre 2004.

Informació: Fundación Isonomía Tel. 964 72 91 34 // Fax. 964 72 91 35

* “Curso de prevención e intervención en situación de malos tratos o abusos sexuales”.

Informació i formulari de preinscripció http://aicneic.luciabotin.com/cursmalostratos.htm

* Dintre del programa d’ensenyaments de gènere i societat organitzat per Centre Francesca Bonnemaison de Barcelona, s’ofereixen diferents cursos durant els mesos de gener, febrer i març de 2005:

“Eines de prevenció contra la violència de gènere (II)”: del 12/01/2005 fins al 16/02/2005, dimecres.

“El Dret, una eina per a les dones”: del 12/01/2005 fins al 02/03/2005, dimecres.

“Impactes de la globalización en les vides de les dones: una visió antropològica”: del 13/01/2005 fins al 16/02/2005, dijous.

“Comunicació i gènere”: del 13/01/2005 fins al 17/02/2005, dijous.

“La salut de les dones”: del 13/01/2005 fins al 17/02/2005, dijous.

Centre Francesca Bonnemaison. C/ Sant Pere Més Baix, 7. Barcelona. Tfn: 934 022 762.

SEMINARIS:

* “Violencia contra las mujeres e inmigración”. Palacio de Congresos EUROPA BILTZAR ETXEA. Vitoria 17 y 18 de diciembre de 2004.

* “Decisiones terapéuticas para la Menopausia: una aproximación desde las Ciencias Sociales”, es realitza el dia 2 de desembre. Podeu trobar l’informe d’investigació a la següent adreça: http://www.ucm.es/info/geps/menresul.pdf

* IV Jornada mujer y ciudad: "La vida cotidiana, vista a través de los ojos de las mujeres, debe convertirse en un tema político" . Organitza la Dirección General de Igualdad de Oportunidades del Ayuntamiento de Madrid. Inscripcions i informació a través del correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. a l’atenció de Sara Santos Molin. Telèfon de contacte: 619 016 189

MÀSTERS:

*Màster en ESTUDIS DE LES DONES per la Universitat de Barcelona. Curs 2004-2005, Mòdul A: “Veus i experiències de les dones en el temps i l'espai”. 150 hores lectives, 15 crèdits acadèmics. Classes des de l'11 de gener fins al maig de 2005.

Informació i matrícula: Centre de Recerca de Dones Duoda. C/ Baldiri Reixac,13. 08028 Barcelona. Tfn. 93 448 13 99 www.ub.edu/duoda

JORNADES:

* “Dones i Presó”, fotografies de Jane Evelyn Atwood. Centre Francesca Bonnemaison. Del 30 de novembre al 30 de desembre de 2004

NOUS GRUPS DE RECERCA:

“Grup de recerca d'Igualtat d'Oportunitats en l'Arquitectura, la Ciència i la Tecnologia”

Pàgina web: http://www.ioc.upc.es/ivis/

NOSALTRES LES DONES

Gertrudis Gómez de Avellaneda (1814-1873)

Nascuda a Puerto Príncipe, Cuba, el 1836 es va traslladar a Espanya on va passar la major part de la seva vida i on va aconseguir gran fama i popularitat com a escriptora. Tot i destacar en poesia, essent considerada per nombrosos crítics com una de les gran poetesses de la llengua espanyola, va conrear diversos gèneres, dins d’un estil bastant uniforme. La seva vida, una mica novel·lesca i plena de fets amorosos, responia molt poc a l’ideal romàntic de la dona de la seva època. Va ser amiga dels principals escriptors i va prendre part molt activa en les reunions literàries de Madrid. No obstant això i tot i el seu reconegut talent com a escriptora, va fracassar en el seu intent d’ingressar a la Academia de la Lengua, com succeiria amb tota dona que ho intentés fins a temps molt recents. El seu sexe el va defensar en una sèrie d’articles que va publicar el 1860 sota el títol de La Mujer. El seu feminisme no és agressiu ni bel·ligerant, però tot i així, el seu raonament sobre la capacitat intel·lectual de les dones és summament alliçonador.