“Les eleccions escolars de les noies no depenen només de les seves característiques personals: constitueixen el resultat de les forces socials que defineixen allò que és masculí i allò que és femení.”
Esther Rubio Herráez

ACTIVITATS DEL SIED

Recordeu que podeu visitar l’exposició al Centre d’Estudis i Documentació de la Dona (CEDD) del SIED, Vine al mercat rei de l'artista lleidatana Txell Tehàs Puig

Els mercats són vida, l’ordre dins del desordre. Colors, olors i sensacions es barregen. Un espai de relacions entre les dones, les ”reines de la casa”, on comença a assaborir-se la corresponsabilitat.

Per un futur per compartir, també als mercats.

CEDD - SIED Biblioteca del Centre de Cultures Transfronterer ,primer pis, sala 1.12

Campus Cappont, C/ Jaume II, n. 67

A l’horari indicat

ACTIVITATS A LLEIDA

· CONFERÈNCIA DE MAR GÓMEZ (ballarina i coreògrafa)

“Companyia de Dansa Mar Gómez: 14 anys de dansa, teatre i humor”.

12 d’abril a les 20.00h. AULA 0.17, EDIFICI DEL RECTORAT.

* NOU GRUP DE DONES A LLEIDA

El proper 27 de abril al CSA La Maranya al carrer Parc, 13;es celebrarà la primera assemblea a les vuit del vespre de un nou grups de dones. Esteu totes invitades.

ACTIVITATS A ALTRES CENTRES

FORMACIÓ:

TALLER DE CAPACITACIÓN SOBRE GÉNERO Y VIH

Ponent: Montse Pineda.

Lloc: Residència Can Bordoi, prop de Cardedeu (Barcelona).

Dates: 23 i 24 d’abril

Organitza: Creación Positiva. C/ Sants, 2º, 1º, 1ª Barcelona

Tlf. 934314548 www.creacionpositiva.net

UN TALLER PER APRENDRE A EXPLICAR CONTES

I MILLORAR L'ART DE COMUNICAR-SE

Duració : 9 hores, el cap de setmana del 6i 7 de maig 2005

Pròleg. Llibreria de les Dones Carrer Dagueria 1308002 Barcelona

Tel i fax 93 319 24 25

SEMINARIS Y TAULES RODONES:

JOAN SCOTT Y LA HISTORIOGRAFÍA FEMINISTA EN ESPAÑA

Historia y feminismo. I Seminario Internacional de la AEIHM

Lloc: Salón de Actos del Edificio Central del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, C/ Serrano, 177, Madrid, 28006.

Dates: 6 i 7 de maig de 2005

www.aeihm.org

SEMINARI SOBRE LA IGUALTAT ENTRE HOMES I DONES

Mujeres y hombres: un nuevo paradigma de igualdad en la vida personal, familiar y laboral

Dates: del 18 al 21 d’abril de 2005

Organitza: Universidad Internacional Menéndez Pelayo

www.uimp.es

TAULA RODONA: URBANISME I GÈNERE

Cap al futur: impulsant polítiques, en el marc de la Jornada Urbanisme i gènere: Una visió necessària per a tothom

Participa: Marta Selva Masoliver, Presidenta de l’Institut Català de la Dona

Data: 29 d’abril de 2005

Lloc: Petit Palau de la Música Catalana, Sant Francesc de Paula, 2, Barcelona.

Hora: 11.45 h.

Organitza: Institut Català de la Dona, Diputació de Barcelona, Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona

Més informació a: http://www.urbanismeigenere.net

RELATOS CULTURALES SOBRE LA VIOLENCIA DE GÉNERO

La representación de la violencia de género II

“Cárcel de amor”. Múltiples perspectives sobre la violència en parella.

Modera: Remedios Zafra.

Data: 28 d’abril, 19:30 h.

Lloc: Sala d’actes del MNCARS, Madrid.

Organitza: MNCARS

Més informació a www.carceldeamor.net

EXPOSICIONS I PROJECCIONS CINEMATOGRÀFIQUES:

RELATOS CULTURALES SOBRE LA VIOLENCIA DE GÉNERO

Pase de la película “El orígen de la violencia” de Cecilia Barriga.

Data: 23 d’abril, 19:30h.

Lloc: Sala d’actes del MNCARS, Madrid

Organitza: MNCARS

Més informació a www.carceldeamor.net

PREMIS:

· IMAGEN DE MUJER. XVI Certamen de relatos breves

Organitza: Concejalía de igualdad de oportunidades del Ayuntamiento de León.

Data de presentació: 30 d’abril de 2005. Tel: 987. 22 17 55

· RETRATOS DE MUJER. VIII Certamen de Relatos Breves

Organitza: Concejalía de la Mujer del Ayuntamiento de Jaén

Data de presentació: 30 d’abril de 2005.

Comisión Municipal de la Mujer, C/Cerón, 19 Bajo derecha, 23002 Jaén.

· I CONCURS DE NARRACIÓ CURTA: Amb nom propi

Organitza: Associació Suport a la Dona, carrer Botines, 26, Palafrugell www.suportaladona.com

Data de presentació: 10 de maig de 2005, a les 19:00 hores.

LITERATURA CIENTÍFICA

The Journal of Women’s History solicita articles sobre violència domèstica, estudiada en qualsevol època i regió.

Editen: Megan McLaughlin i Elizabeth Pleck

Contactar: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Més informació: http://www.h-net.org/announce/show.cgi?ID=144405

NOSALTRES LES DONES

Carrie Chapman Catt (1859 – 1947)

La nord-americana Carrie Chapman Catt, que s’havia dedicat a l’ensenyament i al periodisme des de molt jove, va ser la successora de Susan B. Anthony com a presidenta de la National American Woman Suffrage Association, càrrec que va ocupar de 1900 a 1904, i de nou de 1915 a 1920, any en què es va aprovar una esmena constitucional per la qual es concedia el vot a les dones de tots els Estats de la Unió. Amb una gran energia i desbordant entusiasme, Carrie Chapman Catt va utilitzar tots els mitjans imaginables per pressionar els organismes de què depenia l’aprovació del sufragi femení i per guanyar adeptes a la seva causa; el 1915 podien comptar-se per milions les dones americanes que participaven a la campanya. La seva influència, per tant, va ser molt important en la batalla, àrdua i tenaç, que s’estava lliurant des d’anys enrera. Les seves activitats, no obstant això, no van quedar confinades al seu país. Incapaç d’estar-se ociosa, durant els onze anys que separen les seves dues presidències, va fundar l’aliança internacional per al sufragi femení.