Arran de l'èxit de la primera sessió del Club de Lectura del Centre d'Estudis i Documentació de les Dones (CEDD), s'ha organitzat unaaltra sessió que tindrà lloc el dia 6 de junya les 18.00 hores, al Centre d'Estudis i Documentació de les Dones (CEDD) del Seminari Interdisciplinari d'Estudis de la Dona (SIED).

L'obra escollida és Pura passió d'Annie Ernaux, Premi Nobel de Literatura 2022.

Es tracta d'una activitat organitzada pel Centre Dolors Piera per a dinamitzar el CEDD entre la comunitat universitària i a la ciutadania, en general, que dinamitzarà la bibliotecària Anabel Ramos Rebollo.

És una professora i escriptora francesa, amb una obra essencialment autobiogràfica i amb un fort contingut sociològic. Entre el premis que ha rebut, destaquen el Premi Marguerite-Yourcenar de 2017 pel conjunt de la seva obra i el Premi Nobel de Literatura que va guanyar l'any 2022.

Part de la seva obra està traduïda al català per Valèria Gaillard, que explica que cal llegir Ernaux perquè "uneix qualitat literària (un estil propi, una recerca de la veritat del llenguatge, unes frases justes) i un compromís social clar des de la seva mirada de dona."

Pura passió, publicat per Angle Editorial en la traducció de Valèria Gaillard, fa la crònica d’un enamorament apassionat que va viure l’autora a tocar dels cinquanta anys. La protagonista, al llarg d’una colla de mesos, no fa altra cosa que esperar, a casa, les trucades d’A., un diplomàtic de l’Est amb una retirada a Alain Delon, amb el qual torna a sentir aquella follia emocional, física i intel·lectual que anomenem passió, en el seu estat més simple i pur.

Inscripcions

Qui vulgui participar en aquesta única sessió del club de lectura del CEDD haurà d'inscriure's a través de l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. tot indicant en l'assumpte: Club de lectura. Tot sobre l'amor. Les places són limitades, s'ompliran per ordre d'inscripció i s'han de formalitzar abans del dia 4 de juny. El llibre l'haurà de portar cada participant; es pot treure en préstec de la Biblioteca Pública.