Butlletí d'octubre, número 176

butlletí octubre

 

Activitats del Centre Dolors Piera

I PREMI MARIA LOIS LÓPEZ AL MILLOR TFM 

El I Premi Maria Lois López al millor TFM de la Universitat de Lleida amb perspectiva de gènere romandrà oberta fins al 15 de novembre de 2020.

Al premi hi poden optar els Treballs Fi de Màster realitzats per estudiants de la UdL durant el curs 2019-2020, amb una nota mínima de 9, i que hagin incorporat la perspectiva de gènere. El premi esta dotat amb 1.000 euros.

L’alumnat que vulgui optar al premi haurà d’omplir el formulari (en pdf) i enviar-lo per correu electrònic a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo., juntament amb una còpia del treball en pdf.

Més informació: a la web del Centre Dolors Piera

OFERTA DE MATÈRIA TRANSVERSAL EN GÈNERE A LA UdL

El Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera organitza cursos de matèria transversal en igualtat de gènere. L'oferta de Matèria Transversal Bàsica en gènere per al 1r quadrimestre és la següent: 

JORNADA VIRTUAL: LA COEDUCACIÓ EN L'ÀMBIT ESCOLAR.

JORNADA VIRTUAL: ESTÀS EDUCANT EN LA SEXUALITAT, HO SAPS?

VIDEOCONFERÈNCIA INTERSECCIONALITAT DE GÈNERE EN L'ATENCIÓ AFECTIVO-SEXUAL I REPRODUCTIVA DE LES DONES

17è CICLE DE CINEMA I DRETS HUMANS

 Activitats a Lleida

NO SOLO DUELEN LOS GOLPES, MONÒLEG DE PAMELA PALENCIANO

TALLER D'AUTODEFENSA FEMINISTA

Jornades, congressos i seminaris

X EDICIÓ DE L'ESCOLA FEMINISTA D'ESTIU

JORNADA VIRTUAL EN COEDUCACIÓN MATEMÁTICA. ROMPIENDO ESTEREOTIPOS.

III CICLO DE SEMINARIOS SOBRE IGUALDAD, EMPLEO, CONCILIACIÓN Y VIOLENCIA DE GÉNERO.

QUÈ SIGNIFICA SER FEMINISTA? HERÈNCIES DEL PASSAT I REPTES FUTURS

CONGRÉS INNOVATIA 8.3 ECONOMIA FEMINISTA, EMPRENIMENT TECNOÒGIC LIDERAT PER DONES I PROCESSOS DE TRANSFERÈNCIA DEL CONEIXEMENT

TRANSFORMACIONES EN PROCESO: HACIA LA INSTITUCIONALIZACIÓN DE POLÍTICAS Y PROGRAMAS DE IGUALDAD DE GÉNERO Y DE CAMBIO CURRICULAR Y PEDAGÓGICO EN LAS UNIVERSIDADES Y CENTROS DE INVESTIGACIÓN DE AMÉRICA LATINA

FÒRUM DONA I MENOPAUSA

 II CONGRÉS INTERNACIONAL PER A L’ERRADICACIÓ DE LES VIOLÈNCIES MASCLISTES

I ENCUENTRO OCEÁNICAS: PASADO, PRESENTE Y FUTURO DEL PAPEL DE LA MUJER EN LAS CIENCIAS MARINAS

Beques, premis i ajuts 

IV CONVOCATORIA DE LOS PREMIOS LILÍ ÁLVAREZ , CONVOCADO POR EL INSTITUTO DE LA MUJER Y PARA LA IGUALDAD DE OPORTUNIDADES (IMIO) EN COLABORACIÓN CON EL CONSEJO SUPERIOR DE DEPORTES (CSD), PARA DESTACAR LOS TRABAJOS PERIODÍSTICOS QUE MEJOR HAYAN CONTRIBUIDO A LA DIFUSIÓN Y DEFENSA DE LA IGUALDAD ENTRE MUJERES Y HOMBRES EN EL ÁMBITO DEPORTIVO Y A VISIBILIZAR EL DEPORTE FEMENINO EN ESPAÑA.

Vegeu les bases de la convocatòria

Altres activitats

CONVOCATORIA REVISTA CUESTIONES DE GÉNERO Nº. 16

Se sol·liciten articles d'investigació que contribueixin a fer balanç i també diagnòstic de la situació actual des de la perspectiva de la "agència femenina" (Butler, 1988), és a dir, de l'anàlisi del discurs considerant la capacitat d'elecció de l'subjecte i les seves estratègies de resistència en contextos adversos. Es tracta d'un constructe teòric que en primera instància va ser aplicat a la categoria "dona", però que des de fa anys també s'aplica a altres col·lectius minoritaris les reivindicacions expliquen que les anàlisis feministes s'hagin integrat en una perspectiva més àmplia, denominada "de gènere "(Saneleuterio i López-García-Torres, 2019).

Qui tingui interès a contribuir amb un article per a aquest número monogràfic podran fer-ho mitjançant la nostra plataforma web procedint amb el seu registre com "Autor / a" i adjuntant el seu article en el mateix acte. Les persones que ja estiguin registrades a la plataforma poden enviar el seu article des del seu perfil.

La data límit per a la recepció d'articles per a aquest número acaba el 28 de febrer de 2021.

REIMAGINA'T

S'obren les inscripcions per a participar en la nova edició del Reimagina’t. Vídeos lliures de sexisme. Tots els grups de noies i nois entre els 12 i els 16 anys d’un centre educatiu o entitat de lleure que formi part dels municipis de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació es poden apuntar fins al 30 d'octubre.

Aquestes són les dues categories existents:

de 12 a 14 anys
de 14 a 16 anys

De cada una d’elles sortiran dos vídeos guanyadors, que tindran la seva presentació pública l'11 de març de 2021.

En aquesta 12a edició el concurs proposa reimaginar les XARXES SOCIALS amb vídeos que trenquin estereotips i proposin usos crítics i transformadors d'aquestes.

Al web del concurs trobareu materials de suport, l’arxiu audiovisual de les edicions anteriors i tota la informació sobre les bases i els premis d’aquesta edició.

Els llibres del Centre d'Estudis i Documentació de les Dones

ROTGER, Agnès. Elles! 65 dones oblidades de la història. Institut Català de les Dones i Sàpiens. 2017

Recull 65 biografies de dones que han estat publicades a la secció Dones oblidades de la història de la revista Sàpiens. Al llarg de 5 anys, aquesta secció ha recuperat i divulgat mes rere mes biografies de personatges femenins singulars i destacats que la història no ha valorat prou.

Matemàtiques, escriptores, aviadores, compositores, metgesses, dibuixants, monges rebels, reines astutes, guaridores humils, activistes valentes, etc, de qui la fortalesa, coratge o perseverança, s’havia mantingut en silenci, ara son més visibles i més a prop del gran públic.

Amb aquest objectiu, el llibre s’ha editat electrònicament per facilitar la visibilitat i la consulta de les biografies a través de distribució gratuïta.

Aquest llibres es toba al CEDD (6.2.8.1 Rot)

 logoCEDDsied_interdisciplinari

Carrer Jaume II, 69
Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera
Biblioteca de la Universitat de Lleida-Campus de Cappont Sala 1.1

Llibres, revistes, informes i articles digitals

MUJERES Y DIGITALIZACIÓN: DE LAS BRECHAS A LOS ALGORITMOS

L'estudi analitza les tres bretxes digitals de gènere, relatives a l'accés desigual a les infraestructures i eines digitals; el nivell de competències digitals i d'usos d'Internet, que col·loca a les dones en una posició desfavorable respecte a les oportunitats que ofereixen per a l'ocupació les noves eines digitals, i la tendència a col·locar els homes en el centre dels espais de participació sociopolítica digital.

Consulteu la publicació

LAS MUJERES EN LA ECONOMÍA DIGITAL ESPAÑOLA: TRAYECTORIAS INSPIRADORAS

Esta segunda publicación recoge conversaciones con destacadas profesionales del ámbito digital, analizando las diferentes etapas de sus vidas y los puntos de inflexión en sus carreras. Con ella se visibilizan experiencias inspiradoras para niñas y jóvenes que deben decidir sobre sus estudios y para trabajadoras que quieran dar un giro a su carrera profesional y se interesan por este sector.

Consulteu la publicació

NUESTRAS VIDAS DIGITALES: BARÓMETRO DE LA E-IGUALDAD DE GÉNERO EN ESPAÑA

Aquest baròmetre té com a primer objectiu conèixer l'evolució en els últims 12 anys de les bretxes per gènere a Espanya respecte a l'ús personal de les tecnologies digitals.

Consulteu la publicació

TRANSVISIBLES

El projecte europeu TransVisibles ha elaborat una guia adreçada a professionals, administracions públiques i empreses per tal d’afavorir la inserció laboral de les dones trans, un col·lectiu que sovint ha de fer front a obstacles a l’hora d’accedir al mercat de treball, especialment, en el cas de les visiblement trans i les que es dediquen al treball sexual.

Llegiune més a: Centre d'Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la Universitat de Vic

GENDERED INNOVATIONS

Brady, Emer, et al. "Lack of consideration of sex and gender in clinical trials for COVID-19." medRxiv (2020). 

Marshall, Catherine H., et al. "Abstract IA09: A phase II trial to promote recovery from COVID-19 with endocrine therapy." (2020): IA09-IA09.

Ritter, Oliver, and Georgios Kararigas. "Sex-Biased Vulnerability of the Heart to COVID-19." Mayo Clinic Proceedings. Elsevier, 2020.

Alcalde-Rubio, Lorena, et al. "Gender disparities in clinical practice: are there any solutions? Scoping review of interventions to overcome or reduce gender bias in clinical practice." 

Eaton, Asia A., et al. "How gender and race stereotypes impact the advancement of scholars in STEM: Professors’ biased evaluations of physics and biology post-doctoral candidates." Sex Roles 82.3-4 (2020): 127-141.

Society of Women Engineers' Impact of COVID-19 on Women in Engineering and Technology

Llegiu-ne més a: Standford University

Segueix-nos!

Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera 

Campus de Cappont (edifici polivalent)

Carrer de Jaume II, 71 (despatx 0.20)

25001 Lleida
facebook  twitter  youtube  instagram